تلفن
021۲۴۸۲۷
88677454 021
فکس
88197794 021
پست الکترونیک
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وب سایت
نشانی
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار، پلاک 16 طبقه سوم، واحد غربی
کد پستی: 13866-19698
تماس
فروش
آیا امکان چاپ آدرس فروشنده در فاکتور فروش وجود دارد؟

در صورتی که آدرس شرکت در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت} درج شده باشد با فعال نمودن گزینۀ فروشنده واقع در پنجره مدیریت چاپ، آدرس فروشنده در فاکتور درج خواهد شد.

آیا این امکان در سیستم وجود دارد که با ایجاد سال مالی جدید اضافات و کسورات تعریف شده در تعاریف فروش مشاهده نشود و اضافات/کسورات جدید درج گردند؟

خیر، به این دلیل که کسورات و اضافات تعریف شده در فاکتورها در سال‌های مالی قبلی مورد استفاده قرار گرفته و امکان حذف آن وجود ندارد.

آیا این امکان در برنامه وجود دارد که شماره فاکتورِ صادر شده پس از لغوِ فاکتور پاک نگردد؟

برای این منظور باید در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "لغو فاکتورهای فروش صادر شده در گذشته امکان‌پذیر باشد (بدون پاک شدن شماره فاکتور)" انتخاب و ثبت گردد.

آیا می‌توان جهت تخفیفات تجاری درج شده در فاکتور فروش، سند جداگانه صادر نمود؟

برای این منظور باید جهت ردیف‌های فاکتور کد تخفیف تجاری تعریف شود. البته توجه داشته باشید که جهت تخفیف تعریف شده در {فروش← تعاریف← کسور و تخفیفات} کدینگ حسابداری تعریف شده باشد.

آیا می‌توان در فرمت چاپِ فاکتور که به صورت Normal انتخاب شده است، قسمت مُهر فروشنده را حذف نمود؟

می‌توان تنظیمات چاپ را بگونه‌ای تنظیم نمود که در پنجرۀ تنظیمات چاپ و در برگه‌دان صفحه‌بندی، مقابل امضای پنجم نقطه‌ای درج شود تا عبارت مُهر فروشنده حذف گردد.

 

آیا می‌توان ماندۀ حساب خریدار را از فاکتور فروش مشاهده نمود؟

برای این کار باید بر روی سربرگ فاکتور فروش راست کلیک نموده و گزینۀ "مشاهدۀ مانده خریدار" را انتخاب نمایید.

اضافات و کسورات به صورت پله‌ای به چه صورت می باشد؟

در اضافات از نوع "از مبلغ/تا مبلغ" ابتدا بازۀ مبلغ فاکتور مشخص شده و "درصد اضافه به جمع وارد شده" جهت آن بازه در "مبلغ فاکتور" ضرب شده و به عنوان اضافات در نظر گرفته می‌شود. حال در صورتی که تیک گزینۀ اعمال درصد اضافه به جمع به صورت پله‌ای فعال باشد و برای مثال مبلغ در بازه دوم قرار داشته باشد مقداری از مبلغ فاکتور که در بازه اولی است اضافات آن جداگانه محاسبه شده و باقی مانده مبلغ در بازه دوم محاسبه خواهد شد و در پایان اضافات به دست آمده با هم جمع شده و به عنوان اضافات در نظر گرفته می‌شود.

 

اقدام به صدور چندین فاکتور از قسمت {فروش← سایر عملیات فروش} نموده‌ام، اما هیچگونه عملیاتی انجام نمی‌شود. علت چیست؟

به این دلیل می‌باشد که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "برای هر فاکتور فروش و برگه مرجوعی سند حسابداری جداگانه صادر شود" انتخاب شده است. بنابراین این گزینه را غیر فعال نموده و نسبت به صدور چندین فاکتور اقدام نمایید.

با اینکه تغییرات فی در مشخصات کالا و مواد و خدمات ثبت شده است اما با ایجاد فاکتور در تاریخی که فی آن در تغییرات فی وجود دارد مشاهده نشده و خطای "تغییرات فی با مشکل مواجه می‌شود" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

به این علت است که برای مثال تغییرات فی در یک سال مالی ثبت شده که فاکتور ایجاد شده در سال مالی قرار ندارد.

با اینکه فی فروش در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} مشخص شده است اما با انتخاب کالا در پیش‌فاکتور، فیِ در نظر گرفته شده نمایان نمی‌شود و مبلغ صفر را نمایش می‌دهد؟

نحوۀ فروش در پیش‌فاکتور باید همان نحوۀ فروشی که در مشخصات کالا و مواد و خدمات مشخص شده است، در نظر گرفته شود.

با اینکه وضعیت حساب در فاکتور فعال است و تیک درج پیام در تنظیمات چاپ نیز انتخاب شده ولیکن باز هم اطلاعات حساب در چاپ نمایش داده نمی‌شود؟

در تنظیمات چاپ و در برگه‌دان صفحه‌بندی گزینۀ فاکتور خلاصه نباید فعال باشد.

با صدور فاکتور خطای "موجودی ... منفی شد" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

این خطا ممکن است به دلایل مختلفی مشاهده شود.

1- به این دلیل که حداقل موجودی برای کالای مورد نظر در مشخصات کالا و مواد و خدمات تعریف شده باشد و تعداد موجودی کالا کمتر از تعداد حداقل موجودی مشخص شده ‌باشد.

2- تاریخ رسید کالا بعد از حواله زده شده است که با تهیه گزارشِ کاردکس مشخص می‌شود.

3- همچنین این امکان وجود دارد که جهت کالاهایی که مقدار وارده/ صادره آن به صورت اعشاری وارد می‌شود این خطا مشاهده می‌شود که برای حل آن باید در قسمت مشخصات کالا و مواد و خدمات در قسمت حداقل موجودی عدد " 0.01- " وارد گردد.

و در آخر اینکه موجودی کالا واقعاً منفی می‌باشد.

با صدور فاکتور خطای حساب کل صحیح نیست مشاهده می‌شود؟

برای این منظور ابتدا چک شود که برای ماهیت استفاده شده در فاکتور فروش چه نوع نحوه صدور سند حسابداری انتخاب شده است. در صورتی که کدینگ آرتیکل می‌باشد کدینگ را تعریف نموده و در صورتی که نوع معین و جزء آن از نوع معین کالا و جزء کالا می‌باشد باید در قسمت تعاریف مشخصات کالا و مواد و خدمات برای کالای انتخابی در فاکتور فروش معین و جزئی که منطقی بوده (منظور اینکه کل تعریف شده در ماهیت و معین تعریف شده در این قسمت در سرفصل های حسابداری وجود داشته باشد) تعریف شده باشد. همچنین در صورتی که نوع معین از نوع طرف حساب باشد باید معین و جزء جهت تفصیلی انتخاب شده در فاکتور فروش در قسمت تعاریف حسابهای تفصیلی، مشخص شده باشد.

نکته: توجه داشته باشید که تنظیم انبار و تنظیم فروش در تعاریف ماهیت‌های رسید و حواله در صورتی که دو کل متفاوت انتخاب شده باشد و هر دو را بر روی معین کالا و جزء کالا می‌گذارید باعث می‌شود که دو کل متفاوت با یک معین و جز صادر شود که امکان‌پذیر نمی‌باشد. البته این نکته برای زمانی استفاده می‌شود که صدور رسید و سند حسابداری بریا فاکتور مورد نظر انتخاب شده باشد.

بر روی فاکتور مورد نظرم راست کلیک نموده و گزینه کپی اطلاعات و ایجاد پیش‌فاکتور جدید را انتخاب نموده ام و حال اقدام به تغییر سال مالی پیش‌فاکتور می‌نمایم اما با خطای پیش‌فاکتور در آغاز و پایان سال مالی نمی‌باشد مشاهده می‌شود؟

زیرا با کپی فاکتور و ایجاد پیش فاکتور جدید، تاریخ پیش‌فاکتور مساوی با تاریخ جاری سیستم ایجاد می‌شود و شما ابتدا باید تاریخ پیش‌فاکتور را مطابق با سال مالی جاری نموده و سپس نسبت به تغییر سال مالی پیش‌فاکتور اقدام نمایید.

برای استفاده از ماهیت کالا در اصلاحیه فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید جهت ماهیت تعریف شده در قسمت {انبار← تعاریف← ماهیت‌های رسیدها و حواله‌ها} و در برگه‌دان تنظیمات فروش گزینۀ "این ماهیت در اصلاحیه فروش به کار می‌رود" انتخاب شده باشد.

برای اعمال تخفیف در فاکتور فروش قبل از اعمال ارزش افزوده چه کار باید انجام داد؟

باید در فاکتور فروش به جای درج کسورات در پایین پنجره، برای هر ردیف به صورت جداگانه تخفیف لحاظ نمود و در پایین پنجره، ارزش افزودۀ مورد نظر را نیز مشخص کرد. البته برای تعریف کسور و اضافات باید از قبل در قسمت {فروش← تعاریف← کسورات و اضافات} اقدام نمود.

برای بازگردانی فاکتورهای ابطال شده چگونه اقدام می‌شود؟

بر روی فاکتور مورد نظر راست کلیک نموده و گزینه "بازگردانی فاکتور ابطال شده" انتخاب شود.

برای تعریف نمودن اضافات به صورت تابع به چه صورت اقدام می‌شود؟

در صورتی که از تابع اضافه به جمع استفاده شود و در این قسمت تابع مورد نظر تعریف شود مبلغ فاکتور بر حسب تابع محاسبه شده و به عنوان اضافات در نظر گرفته می‌شود. مثلا تابع را به صورت x*0.024 تعریف می‌نماییم که این تابع به این صورت می‌باشد که 0.024 درصد از مبلغ فاکتور به عنوان اضافات در نظر گرفته می‌شود. بنابراین x همان مبلغ فاکتور است.

برای تغییر فی فروش واحد کالا چگونه اقدام می‌شود؟

از قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} دکمۀ ویرایش را انتخاب نموده و نسبت به تغییرات فی اقدام نمایید. در پایان دکمۀ ثبت را به منظور ثبت تغییرات فشار دهید.

برای در نظر گرفتن واحد جهت کالای مورد نظر در فاکتور فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار باید جهت کالای مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} فی فروش در نظر گرفته شود.

برای فاکتور فروش‌ام سند دریافتی را تخصیص داده‌ام اما می‌خواهم آن را حذف نمایم. چگونه اقدام نمایم؟

برای این منظور باید بر روی فاکتور فروش مورد نظر راست کلیک نموده و گزینۀ "لغو تخصیص سند دریافت به فاکتور فروش" را انتخاب نمایید.

برای لغو چندین فاکتور فروش چه کاری باید انجام شود؟

برای این کار باید از قسمت { فروش← سایر عملیات فروش← لغو فاکتور/ مرجوعی}، تنظیمات مورد نظر جهت لغوِ فاکتورها را انجام داده سپس دکمۀ گزارش خطا را انتخاب نمایید. در صورت مشاهدۀ خطا نسبت به برطرف نمودن آنها اقدام نموده تا دکمۀ لغو فاکتور/ مرجوعی فعال گردد. در پایان با فشار دادن دکمۀ لغو فاکتور/ مرجوعی، نسبت به لغو قرارداد اقدام نمایید.

برای محاسبۀ ارزش افزوده جهت برخی از ردیف‌ها در فاکتور، چه کارهایی باید انجام شود؟

ابتدا باید جهت کالاهای مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} گزینۀ "مشمول مالیات ارزش افزوده" تیک‌دار شود. سپس در قسمت {فروش← تعاریف← اضافات و عوارض} به ازای اضافات مورد نظر گزینۀ "محاسبه فقط برای کالای مشمول طرح ارزش افزوده انجام شود" تیک‌دار شود.

برای مشاهده اصلاحیه فروش از کدام گزارش استفاده می‌شود؟

در صورتی که اصلاحیه فروش را در فاکتور فروش و با ماهیت اصلاحیه صادر نموده‌اید می‌توانید از گزارش‌های موجود در فروش استفاده نمایید اما در صورتی که از اصلاحیه فروش استفاده نموده‌اید گزارشی جهت مشاهده در سیستم فروش وجود ندارد ولیکن می‌توان از سند حسابداری صادر شده از آن گزارشی را در حسابداری تهیه نمود.

برای مشاهده فاکتورهایی که جهت آنها سند صادر نشده است چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار از قسمت {فروش← گزارش← کنترل وضعیت صدور اسناد حسابداری فروش} اقدام نموده و گزینه‌های "فاکتورهای فروش" و" سند صادر نشده است" را تیک‌دار نمایید. همچنین با راست کلیک بر روی هر یک از ردیف‌‌های این گزارش و انتخاب گزینۀ "مشاهده فاکتور/ مرجوعی/ سند حسابداری مرتبط" می‌توان فاکتور مرتبط را مشاهده و نسبت به صدور سند جهت آن فاکتور اقدام نمود.

برای مشاهده میزان فروش جهت خریدار مورد نظر در پیش‌فاکتور/فاکتور، چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار بر روی جدول داده‌ها در پیش‌فاکتور/ فاکتور راست کلیک نموده و گزینۀ سابقه فی فروش مشتری" را انتخاب نمایید. 

برای مشاهدۀ وضعیت خریدار در پیش‌فاکتور/فاکتور مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

با راست کلیک بر روی سربرگ پیش‌فاکتور و انتخاب گزینۀ "مرور اطلاعات و وضعیت خریدار"، پنجرۀ وضعیت مشتریان مربوط به خریدارِ انتخاب شده نمایان می‌شود که می‌توان اطلاعاتی اعم‌از مانده‌های مربوط به خریدار، فاکتورهای خرید، فاکتورهای فروش، مرجوعی‌ها، کالاهای درگیر با خریدار، اسناد دریافتنی و کاردکس انبار مربوط به خریدار انتخاب شده در پنجرۀ پیش‌فاکتور جاری را مشاهده نمود.

برای مشخص نمودن جایزۀ اصناف از نظر مبلغ فاکتور چگونه اقدام می شود؟

با باز نمودن پنجرۀ "تخفیف و جایزه اصناف" از قسمت {فروش← تعاریف}، می­توان نحوۀ دریافت جایزه را بر اساس مبلغ کالا و یا بر اساس تعداد کالای خریداری شده از کالای انتخابی در تخفیفات و جایزه اصناف مشخص نمود.

برای نمایش قراردادهای فاکتور شده و فاکتور نشده از چه قسمتی اقدام می‌شود؟

برای این کار می‌توان از قسمت {فروش← سایر عملیات فروش← قرارداد فروش/خدمات← برگه‌دان پیگیری اقلام} اقدام نمود.

تخصیص سند دریافت در فروش؟

برای این منظور باید پنجرۀ پیش‌فاکتور/ فاکتور فروش را باز نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر جهت صدور فاکتور دکمۀ "سند دریافت" در پایین پنجره را انتخاب نمود.

تغییر در نمایش جدول اقلامِ فاکتور چگونه صورت می گیرد؟

برای این منظور باید ستون‌بندی مورد نظر را بر روی جدول اقلام انجام داده سپس آن را ذخیره نمایید البته توجه داشته باشید که این ذخیره ستون‌بندی برای کاربر مورد استفاده از سیستم می‌باشد و هر کاربر می‌تواند به صورت جداگانه ستون‌بندی خود را داشته باشد. همچنین پس از ذخیره ستون‌بندی می‌توان آن را با استفاده از گزینۀ حذف ستون‌بندی تغییر داد. 

جهت برخی از کالاها مقادیر ارزش افزوده مشخص نموده‌ام برای اعمال ارزش افزوده جهت هر کالا در پیش‌فاکتورها و فاکتورهای قبلی چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} دکمۀ "محاسبه مقادیر ارزش افزوده اقلام فاکتور" انتخاب شود.

جهت تغییر سال مالی پیش فاکتور چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی پیش‌فاکتور در سال مالی مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه تغییر سال مالی پیش‌فاکتور را انتخاب نمایید.

جهت در نظر گرفتن تخفیف (جایزه) به صورت خودکار برای هر کالای فروخته شده، چگونه اقدام می‌شود؟

در ابتدا باید گزینۀ "سیستم محاسبه خودکار تخفیف و جایزه انواع مشتریان" در سطر فاکتورهای فروش فعال باشد را از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} انتخاب نمود سپس در قسمت {فروش← تعاریف← تخفیف و جایزه اصناف} اقدام به تعریف تخفیف مورد نظر نمود. همچنین باید برای حساب تفصیلی مورد نظر در برگه‌دان مشخصات مشتری، نوع مشتری مورد نظر را که در قسمت فروشندگان تعریف شده است انتخاب می‌نماییم. (تقسیم‌بندی مشتریان نیز باید از قبل تعریف شده باشد.)

جهت درج تخفیف تجاری در ردیف‌های فاکتور فروش به گونه‌ای که تخفیف تجاری در حساب مشتری منعکس گردد. برای این منظور چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور فاکتور فروش را باز نموده و لغو صدور نمایید سپس دکمه ویرایش را از نوار ابزار انتخاب نمایید. بر روی ردیف‌های مورد نظر کلیک کرده و کد تخفیف را مشخص نمایید. البته توجه داشته باشید که کد تخفیف از قبل در قسمت {فروش← تعاریف← کسور و تخفیفات} تعریف شده باشد. همچنین در این قسمت گزینۀ "ایجاد آرتیکل مجزا برای  خریدار در سند حسابداری به ازای این آیتم" انتخاب شده باشد.

جهت سیستم خودکار محاسبه جایزه اصناف چگونه اقدام می شود؟

برای این منظور باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم­افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه­دان فروش} گزینۀ "سیستم خودکار تخفیف و جایزه انواع مشتریان در سطر فاکتورهای فروش فعال باشد" را انتخاب نمایید. همچنین در قسمت {فروش← تعاریف← تخفیفات و جایزه اصناف}، جایزۀ مورد نظر خود را تعریف نمایید. البته توجه داشته باشید که مشتری انتخاب شده در این قسمت باید در قسمت {تعاریف← حساب­ های تفصیلی← برگه­ دان مشخصات مشتری} نیز جهت خریدار انتخاب شده در فاکتور فروش انتخاب گردد.

جهت صدور اصلاحیه فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور می‌توان فاکتور فروش با ماهیت اصلاحیه صادر نمود که این ماهیت از قبل در قسمت {انبار← تعاریف← ماهیت‌های رسیدها و حواله‌ها} تعریف شده است. همچنین می‌توان از قسمت {فروش← سایر عملیات فروش← اصلاحیه فروش} نسبت به صدور اصلاحیه اقدام نمود.

جهت صدور فاکتور فروش برای یک شخص مورد نظر می‌خواهم نحوۀ فروش مورد نظر مشخص شود. چگونه باید اقدام نمایم؟

برای این منظور باید از قسمت {تعاریف← حساب‌های تفصیلی← برگه‌دان مشخصات مشتری} جهت شخص مورد نظر، نحوۀ فروش دلخواه انتخاب شده باشد. بنابراین با انتخاب خریدار در فاکتور فروش، نحوۀ فروش مورد نظر به صورت خودکار انتخاب خواهد شد. توجه داشته باشید که نحوه فروش مورد نظر جهت کالاهای انتخابی در پیش‌فاکتور جاری مشخص شده باشد.

جهت فاکتور برگشت از فروش، سندی صادر نمی‌شود. علت چیست؟

به توجه به اینکه گزینۀ "در زمان صدور مرجوعی فروش، رسیدهای انبار به صورت خودکار صادر شود" در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت ← برگه‌دان فروش} انتخاب نشده است. البته می‌توان با انتخاب دکمۀ صدور مرجوعی در پنجرۀ فاکتور برگشت از فروش و انتخاب گزینه "صدور سند حسابداری" نسبت به صدور سند نیز اقدام نمود.

جهت مشاهده اسناد صادر شده از فروش که فاکتور آنها حذف شده است چگونه اقدام نمایم؟

برای این منظور از گزارش "کنترل وضعیت صدور اسناد حسابداری فروش" استفاده نموده و تیک گزینه‌های "سند صادر شده است" و "کنترل مغایرت مبلغ سند حسابداری و فروش" را فعال و تهیه گزارش نمایید. در صورتی که ستون مبلغ حسابداری مقدار داشته و ستون مبلغ فاکتور بدون مقدار باشد به این معنا می باشد که اسنادی وجود دارد که فاکتور فروش آن حذف شده است.

جهت مشاهده گزارشی که تخفیف ، اضافات و کسورات مشاهده شود چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور از گزارش صورت وضعیت فروش استفاده نمایید.

جهت مشاهده تمامی پیش‌فاکتورها چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور از مسیر {فروش← سایر عملیات فروش} گزینۀ "مرور فاکتورهای فروش" را انتخاب نموده و در پایین پنجره گزینه پیش‌فاکتور را انتخاب نمایید.

البته می‌توانید در پنجره پیش‌فاکتور و فاکتور فروش دکمۀ Search را انتخاب نمایید و با انتخاب آیتم فاکتور و تنظیم آن بر روی تهی نیز می‌توان به گزارش مورد نظر دسترسی پیدا نمود.

جهت مشاهده مانده حساب خریدار چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی سربرگ فاکتور/ پیش‌فاکتور فروش راست کلیک نموده و گزینۀ مشاهده مانده حساب خریدار را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه اطلاعاتی شامل مانده حساب، ماندۀ اعتبار و ماندۀ اعتبار(وصولی قطعی) می‌باشد.

جهت مشاهدۀ گزارشی کامل از خریدار انتخابی در فاکتور/ پیش‌فاکتور انتخابی چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی سربرگ فاکتور/ پیش‌فاکتور راست کلیک نموده و گزینۀ "مشاهده دفتر حساب خریدار" را انتخاب نمایید.

جهت مشخص نمودن فی در سفارشات فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید مراحلی را انجام داد:

-         جهت هر یک از حسابهای تفصیلیِ مورد نظر در قسمت {تعاریف← حسابهای تفصیلی← برگه‌دان مشخصات مشتری}، نحوه فروش مشخص شود.

-         جهت کالای مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات}، فی فروش مورد نظر (همان فی فروشی که در مرحله قبل مشخص شد) مشخص شود.

-         در قسمت {فروش← سفارشات فروش← ثبت و بازبینی سفارشات فروش} اطلاعات مورد نظر را وارد نمایید. (توجه داشته باشید که مشتریِ مشخص شده همان شخصی باشد که در مرحلۀ اول مشخص نمودید. همچنین باید در برگه‌دان "اقلام سفارش" کالای تعریف شده در مرحلۀ 2 انتخاب شود که با انتخاب آن مشاهده خواهید نمود که ستون "فی واحد" مبلغ  مورد نظر را نمایان می‌نماید.)

جهت نمایش بابت درج سند حسابداری فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید از قسمت {فروش← صدور سند حسابداری← صدور سند حسابداری فروش} دکمۀ تنظیم نحوه صدور سند حسابداری را انتخاب نمایید. سپس گزینۀ درج کلمۀ بابت را از منوی ظاهر شده انتخاب و آن را ثبت نمایید.

جهت نمایش درج تفصیلی 1 در سمت بدهکار و بستانکار سند حسابداری فروش چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید از قسمت {فروش← صدور سند حسابداری← صدور سند حسابداری فروش} دکمۀ "تنظیم نحوه صدور سند حسابداری" را انتخاب و سپس از گزینه‌های نمایان شده گزینۀ "درج کد حسابداری تفصیلی کالا در فیلد تفصیلی1 سند حسابداری فروش" را انتخاب نمایید.

جهت نمایش نام فرد رابط در فاکتور چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید ابتدا در قسمت {تعاریف← حساب‌های تفصیلی← برگه‌دان مشخصات حقوقی}، نام فرد رابط را جهت تفصیلی‌های مورد نظر تعریف نموده سپس در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "درج نام رابط خریدار در فاکتور و مرجوعی فروش" را انتخاب نمایید.

جهت نمایش چاپ فاکتور به حالت نرمال چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ فرمت چاپ فاکتور بر روی Normal تنظیم گردد.

در زمان ثبت فاکتور فروش خطای شماره سریال تکراری می‌باشد مشاهده می‌شود؟

به این دلیل که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "ثبت  و کنترل سریال و تاریخ فاکتورهای فروش و برگشت از فروش از حالت خودکار خارج و به صورت دستی انجام شود" انتخاب شده و شماره سریال به صورت خودکار توسط سیستم وارد نمی‌گردد. بنابراین شماره فاکتور وارد شده قبلا استفاده شده است.

در زمان چاپ فاکتور، اطلاعات فروشنده نمایش داده نمی‌شود. علت چیست؟

در تنظیمات چاپ و در برگه‌دان صفحه‌بندی گزینۀ فروشنده فعال نمی‌باشد.

در سیستم فروش چگونه و بوسیلة چه گزارشی می‌توانم پورسانت فروشندگان را در یک تاریخ معین مشاهده نمایم؟

با استفاده از گزارش صورت وضعیت فروش می‌توان گزارشی شامل مبلغ پورسانت برای هر یک از مشتریان را تهیّه نمود که برای این کار ابتدا باید فروشنده مورد نظر و سپس گزینۀ پورسانت تیک‌دار شود.

در صورتی که بخواهید وضعیت اعتبار مشتری جهت برخی از حساب‌ها نمایش و محاسبه نشود چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور در صورتی که گزینه "در محاسبه اعتبار مشتریان و گزارش‌های فروش، گردش این حساب کل منظور نشود" از قسمت {حسابداری← سرفصل‌های حسابداری← برگه‌دان کل} فعال گردد حساب کل مشخص شده در گردش مالی شخص مورد نظر در قسمت {فروش← سایر عملیات فروش← مرور وضعیت مشتریان} منظور نخواهد شد. برای مثال شما چک تضمینی را جهت شخصی صادر نموده‌اید اما می‌خواهید در اعتبار مشتری دخیل نباشد برای همین منظور باید حساب مربوط به چک تضمین را از برگه‌دان کل انتخاب نموده و سپس این گزینه را انتخاب نمایید.

در صورتی که بخواهیم تغییرات فی برای کالای انتخابی در نظر گرفته شود چگونه باید اقدام نماییم؟

برای این منظور باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "تاریخچه تغییرات فی فروش کالا در برنامه قابل ثبت باشد" را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینۀ مذکور دکمۀ تغییرات فی در پنجرۀ "مشخصات کالا و مواد و خدمات" مشاهده خواهد شد. با کلیک بر روی دکمۀ مذکور می‌توان فی مورد نظر را برای بازۀ زمانی خاص مشخص نمود. با این کار با توجه به تاریخ صدور فاکتور/ پیش‌فاکتور، فی کالای انتخابی تعیین خواهد شد.

در فاکتور فروش تعداد یک کالا را وارد می‌نمایم ولی به محض ثبت اطلاعات مقدار وارد شده در ستون تعداد/ مقدار حذف می‌شود، علت چیست؟

برای حل این مشکل باید در قسمت {انبار← تعاریف← ماهیت‌های رسید و حواله}، ماهیت مذکور در فاکتور فروش را انتخاب کرده و در قسمت تنظیم فروش گزینۀ "این ماهیت در اصلاحیه فروش به کار برده می‌شود" را غیر فعال نمایید.

در فاکتور فروش می‌خواهم ریز مبلغ برای مشتری قابل مشاهده نباشد و تنها جمع کل در چاپ مشاهده گردد؟

در این حالت باید در چاپ فاکتور فروش ستون مبلغ را با رنگ سفید غیرقابل مشاهده نمود تا منعکس نگردد.

در فاکتور فروش/برگشت از فروش امکان حذف اضافات و کسورات وارد شده وجود ندارد، علت چیست؟

بعد از هر بار حذف کد اضافات یا کسورات در یک فاکتور باید با استفاده از دکمۀ ثبت، اطلاعات را ثبت نمود.

در قسمت فروش اقدام به چاپ فاکتور می‌نمایم ولی جمع مقدار در فاکتور وجود ندارد، علت چیست؟

در صورتی که در پنجره مدیریت چاپ گزینه "فاکتور خلاصه" انتخاب شده باشد امکان مشاهدۀ جمع مقدار در فاکتور وجود نخواهد داشت.

در هنگام باز کردن پنجرۀ ثبت و بازبینی سفارشات فروش خطای Is Not a Valid integer value مشاهده می‌شود.؟

با مرتب‌سازی درست می‌شود.

در هنگام کپی فاکتور و ایجاد برگ مرجوعی جدید خطای "با توجه به تعاریف انجام شده در قسمت انواع حساب‌های تفصیلی، استفاده از کد تفصیلی مذکور در سیستم فروش مجاز نیست" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

به دلیل اینکه نوع گروهِ کد تفصیلی انتخابی به گونه‌ای تنظیم شده است که در قسمت {تعاریف← گروه‌بندی حساب‌های تفصیلی} گزینۀ "در سیستم فروش کاربرد دارد" جهت نوع گروه مورد نظر تیک‌دار نمی‌باشد.

در گزارش مرور وضعیت مشتریان چندین سند از یک فاکتور نمایش داده می‌شود و مانده حساب مشتری به اشتباه نمایش داده می‌شود. علت چیست؟

به این دلیل است که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "ثبت و کنترل سریال و تاریخ‌ فاکتورهای فروش و برگشت از فروش از حالت خودکار خارج و به صورت دستی انجام شود" انتخاب شده است.

رسیدهایی که از برگشت از فروش صادر می‌شود چگونه می‌باشد؟

برای مبلغ‌دار نمودن رسیدهای صادره از "برگشت از فروش" باید به صورت دستی اقدام نمود. البته می‌توان در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} "فی رسید بر حسب فی مانده" و "فی استاندارد رسید" را مشخص نمود تا رسید به صورت خودکار مبلغ‌دار گردد.

فاکتوری را ایجاد و برای آن حواله‌ صادر نموده‌ام اما با راست کلیک بر روی فاکتور و انتخاب گزینۀ "مشاهده حواله انبار" ، حوالۀ مرتبط مشاهده نمی‌شود. علت چیست؟

در صورتی که حوالۀ آن را پیدا نموده‌اید اما با پیش‌فاکتور مرتبط نمی‌باشد بر روی سربرگِ حواله راست کلیک نموده و گزینۀ "حذف پیش‌فاکتور تخصیص داده شده به حواله" را انتخاب نمایید. در غیر این صورت فاکتور را لغو و دوباره نسبت به صدور فاکتور اقدام نمایید.

فاکتوری را ایجاد و برای آن حواله‌ای صادر نموده‌ام اما با راست کلیک بر روی فاکتور و انتخاب گزینۀ "مشاهده حواله انبار" حوالۀ دیگری مشاهده می‌شود. علت چیست؟

برای این منظور باید شماره پیش‌فاکتورِ مرتبط را پیدا نمایید. سپس در بالای پنجرۀ حواله راست کلیک نموده و گزینۀ "ویرایش شماره پیش‌فاکتور تخصیص داده شده به حواله" را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینۀ مذکور شماره پیش‌فاکتور مورد نظر را وارد نموده سپس آن را ثبت نمایید.

لیستی از فاکتورهای فروش که حواله برایشان صادر نشده است؟

از قسمت {فروش← گزارش← کنترل وضعیت صدور رسید و حواله‌های فروش} گزینۀ "رسید/حواله صادر نشده" را انتخاب سپس نسبت به صدور گزارش اقدام نمایید.

می‌خواهم اطلاعات حساب اعم‌از ماندۀ حساب و ... در چاپ فاکتور نمایش داده شود؟

ابتدا در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینه‌‌های "درج ماندۀ حساب خریدار در فاکتور فروش" و "درج ماندۀ حساب فقط با توجه به سرفصل بدهکار مشتری باشد" فعال باشند. با این کار در پایین فاکتور فروش دکمۀ "وضعیت حساب" مشاهده می‌شود که با صدور فاکتور و سند حسابداری مربوطه اطلاعاتی در این قسمت درج خواهد شد. در انتها برای چاپ فاکتور نیز باید در تنظیمات چاپ فروش و در برگه‌دان صفحه‌بندی گزینۀ "درج پیام" فعال باشد.

می‌خواهم تاریخ صدور فاکتور با تاریخ پیش‌فاکتور آن برابر باشد آیا امکانی در برنامه وجود دارد که در صورت صدور فاکتور در تاریخی دیگر پیغامی را نمایش دهد؟

در صورتی که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "در زمان صدور فاکتور/مرجوعی فروش تاریخ صدور فاکتور مساوی با تاریخ پیش‌فاکتور باشد" را فعال نمایید در زمان صدور فاکتور تاریخ فاکتور به صورت پیش‌فرض برابر با تاریخ صدور پیش‌فاکتور نمایش داده می‌شود.

می‌خواهم تفصیلی در بستانکار سند حسابداری صادر شده از فاکتور فروش زده شود؟

همان‌طور که می‌دانید بستانکار فاکتور با ماهیت فروش مشخص خواهد شد بنابراین باید کدینگ مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← ماهیت‌های رسیدها و حواله‌ها} به گونه‌ای تنظیم گردد که معین کالا و جزء کالا باشد تا بتوان در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} تفصیلی مورد نظر را در این قسمت جهت کالا مورد نظر تعریف نمایید. در پایان باید از قسمت فروش صدور سند حسابداری صدور سند حسابداری فروش گزینه نحوه صدور سند حسابداری را انتخاب نموده و  گزینه درج کد حسابداری تفصیلی کالا در فیلد تفصیلی1 سند حسابداری فروش را انتخاب و ثبت نمایید.

می‌خواهم در ادامۀ شرح کالای انتخابی عبارتی را درج نمایم اما امکان تایپ ندارم چگونه باید عمل نمایم؟

برای این کار می‌توانید در ستون ملاحظات واقع در ردیف عبارت مورد نظر را درج نموده تا در ستون "شرح کالا و خدمات." شرح مورد نظر را مشاهده نمایید.

می‌خواهم پورسانتی را جهت یک فاکتور در نظر بگیرم نه برای یک کالا. چگونه اقدام نمایم؟

برای این منظور باید ابتدا یک کسورات با نام پورسانت تعریف نموده و فاکتور خود را با در نظر گرفتن کسور تعریف شده ثبت نمایید. سپس با استفاده از گزارش صورت وضعیت فروش و انتخاب کسور مورد نظر در قسمت پورسانت مشخص و نسبت به تهیه گزارش اقدام نمایید.

همزمان با ثبت پیش‌فاکتور خطای "کالا تکراری است" مشاهده می‌شود؟

به این دلیل که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} گزینۀ "کنترل و جلوگیری از ثبت یک کالا در بیش از یک ردیف از فاکتورهای فروش و برگشت از فروش" انتخاب شده است. به همین منظور در زمان صدور پیش­فاکتور نباید ردیف‌هایی با کالاهای یکسان وجود داشته باشد.

همزمان با ثبت پیش‌فاکتور فروش خطای "ورود مبلغ الزامی است" مشاهده می‌شود؟

به این دلیل که گزینۀ در زمان ثبت فاکتور و یا مرجوعی فروش ورود مبلغ برای هر ردیف اجباری باشد در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} تیک‌دار شده است. به همین منظور مبلغ برای هر ردیف درج نشده است که این خطا مشاهده می‌شود.

هنگام ثبت پیش‌فاکتور خطای "شماره فاکتور وارد نشده است" مشاهده می‌شود. برای رفع این مشکل چه کار باید انجام داد؟

به علت تیک‌دار نمودن گزینۀ "ثبت و کنترل سریال و تاریخ فاکتورهای فروش و برگشت از فروش از حالت خودکار خارج و به صورت دستی انجام شود" از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش}، باید در هنگام ثبت پیش‌فاکتور، شمارۀ فاکتور به صورت دستی تحریر شود.

هنگام صدور فاکتور فروش پیغام "کد حسابداری جهت مشتری با کد ... تعریف نشده است" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

به این دلیل می‌باشد که جهت خریدارِ انتخاب شده برای فاکتور مورد نظر کدینگ در قسمت {تعاریف← حسابهای تفصیلی← برگه‌دان سرفصل‌های حسابداری← قسمت سرفصل حسابداری (بدهکاران) مرتبط با شخص} تعریف نشده است.

پس از لغو فاکتور و ویرایش پیش‌فاکتور خطای "Exception 2 no repeat " مشاهده می‌شود. علت چیست؟

به این علت که در فاکتور صادر شده چند ردیف با کالاهای یکسان درج شده است. در واقع قبل از ثبت فاکتور گزینۀ کنترل و جلوگیری از ثبت یک کالا در بیش از یک ردیف از فاکتورهای فروش و برگشت از فروش از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان فروش} انتخاب شده است و قبل از صدور فاکتور این گزینه انتخاب نشده بود. برای حل این مشکل باید گزینۀ مذکور را غیر فعال نمایید.

چگونه می‌توان فاکتوری را ابطال نمود؟

توجه داشته باشید که با ابطال نمودن فاکتور، شماره فاکتور سوخته و از آن شماره جهت صدور دیگر فاکتورها استفاده نخواهد شد. برای ابطال نمودن فاکتور باید بر روی سربرگ فاکتور راست کلیک نموده و گزینۀ "ابطال فاکتور صادر شده" را انتخاب نمایید.

کاربر امکان لغو فاکتور را ندارد علت چیست؟

به این دلیل که کاربر امکان دسترسی به ویرایش را نداشته و برای لغو فاکتور باید دسترسی به آن را داشته باشد. برای این کار کاربر مدیر سیستم نیز باید ا ز قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← مدیریت کاربران نرم‌افزار} کاربر مورد نظر را انتخاب نموده و در قسمت "سطح دسترسی فروش" امکان مدیریت را به کاربر مورد نظر اعطا نمایید.

کسورات درج شده در فاکتور فروش، تفصیلی مورد نظر را بستانکار می نماید؟

برای این منظور باید از قسمت {فروش← صدور سند حسابداری← صدور سند حسابداری فروش} دکمه "تنظیم نحوه صدور سند حسابداری" را انتخاب و تیک موجود جهت گزینۀ "درج مقدار و شرح کالا در شرح بدهکار" را غیر فعال نمایید.

کسورات فاکتور مورد نظرم به صورت دوبل محاسبه می‌شود. علت چیست؟

این مشکل به این دلیل می‌باشد که کسورات تعریف شده در تعاریف فروش به دو صورت تعریف گردیده است. به این معنی که برای مثال هم از تابع جهت تعریف کسور مورد نظر استفاده شده است هم از یک نوع دیگر از کسورات و یا در فاکتور هم از کسورات در ردیف ها استفاده شده است .

گزارشی از فاکتورهای فروشم می‌خواهم که مبلغ تخفیف، مبلغ مانده و مبلغ فروش را نمایش دهد. برای این منظور باید چگونه اقدام نمود؟

برای این منظور گزارش "دفتر عملکرد فروش" را از مسیر {فروش← گزارش‌} انتخاب نموده و از قسمت فرم‌ها، فرم دو را انتخاب نموده و پس از محدود کردن گزارش نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.