تلفن
021۲۴۸۲۷
88677454 021
فکس
88197794 021
پست الکترونیک
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وب سایت
نشانی
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار، پلاک 16 طبقه سوم، واحد غربی
کد پستی: 13866-19698
تماس
خزانه داری
آیا در سیستم این امکان وجود دارد که جهت سند تنخواه‌گردان، چند دریافت‌کننده مشخص نمود؟

برای این منظور سند پرداخت را باز نموده و گزینۀ "سند تنخواه‌گردان" را انتخاب نمایید. سپس نام تنخواه را مشخص نموده و می‌توانید جهت هر ردیف از سند یک دریافت‌کننده مشخص نمایید.

آیا می‌توان چند چک را به طور همزمان در قسمت پیگیری اسناد دریافتنی، واگذار به بانک، وصول و ... نمود؟

همزمان با پایین نگه‌داشتن کلید Ctrl و انتخاب چک‌ها توسط موشواره می‌توان وضعیت جدید را جهت چک‌های انتخاب شده مشخص نمود.

با اینکه واگذار به بانک می‌کنم ولی سند حسابداری آن ایجاد نشده است. علت چیست؟

به این دلیل که کدینگ اسناد در جریان وصول جهت بانک مورد نظر در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} تعریف نشده است.

برای ابطال شمارۀ چک صادر شده چه کاری باید انجام شود؟

در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} بانک مرتبط با دسته چک مورد نظر را انتخاب سپس گزینۀ "دسته چک‌های بانک" را انتخاب نمایید. در ادامه شماره چک مورد نظر را انتخاب و وضعیت آن را بر روی ابطالی قرار داده و ثبت نمایید.

برای ارسال لیست چک‌های مربوط به یک بانک اطلاعاتی به اکسل و مرتب نمودن آن، چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار باید از قسمت {دریافت/پرداخت← پیگیری اسناد دریافتنی} چک و بانک مورد نظر را انتخاب نموده و دکمه "مشاهده اقلام" را کلیک نمایید. سپس دکمۀ ارسال به اکسل را از نوار ابزار انتخاب نمایید. البته می‌توان برای مرتب نمودن آن قبل از ارسال به اکسل باید بر روی ستونی که می‌خواهید مرتب نمایید کلیک نموده و بر روی مثلث پدیدار شده کلیک نمایید.

برای اعلامیه واگذار به بانک چه کار باید انجام دهیم؟

از قسمت {دریافت/پرداخت← پیگیری اسناد دریافتنی} اقدام به مشاهدۀ اقلام نمایید. سپس بر روی جدول اقلام راست کلیک نموده و گزینۀ "فرم اعلامیه واگذار به بانک" را انتخاب نمایید.

برای انتقال تمامی چک‌های یک صندوق به صندوق دیگر چه کارهایی انجام می‌شود؟

ابتدا در قسمت {دریافت/پرداخت← پیگیری اسناد دریافتنی} گزینۀ دریافت را فعال و مشاهدۀ اقلام را بفشارید. سپس چک‌های مورد نظر را انتخاب و گزینۀ "انتقال به صندوق" را از پایین و سمت راست پنجره فعال نمایید. در پایان با مشخص نمودن صندوق مقصد، وضعیت جدید را ثبت نمایید.

برای درج سند حسابداریِ تنخواه‌گردان چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار سند پرداخت را باز نموده و گزینۀ سند تنخواه‌گردان را انتخاب نمایید و سند پرداخت خود را تکمیل نمایید.

برای درج شماره تنخواه به صورت خودکار چگونه باید اقدام شود؟

برای این منظور در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/ پرداخت} گزینۀ "ایجاد سریال خودکار برای اسناد تنخواه‌گردان در زمان ثبت سند اسناد مذکور از طریق سند پرداخت" را تیک‌دار نمایید. با انجام این کار با ثبت سند تنخواه‌گردان، شمارۀ تنخواه به صورت خودکار و متوالی مشخص خواهد شد.

برای مثال با ثبت سند دریافت در سال مالی 92 خطای "سند در محدوده سال مالی 92 نمی‌باشد" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

به این دلیل است که با وارد شدن به سال جدید و عدم ایجاد سال مالی جدید، تاریخ برنامه به تاریخ سیستم بوده و سال مالی انتخاب شده مربوط به سال مالی قبلی می‌باشد. بنابراین باید سال مالی جدید را ایجاد نموده و نسبت به سند پرداخت در سال مالی جدید اقدام نمایید.

تاریخ دریافت و پرداخت در محدودۀ سال مالی نمی‌باشد؟

این به علت انتخاب تاریخی غیر از سال مالی فعلی یا سال مالی انتخاب شده می‌باشد.

ثبت سند دریافتی که دو پرداخت‌کننده دارد به چه صورت می‌باشد؟

سیستم به گونه‌ای می‌باشد که تنها می‌توان یک پرداخت‌کننده را برای سند دریافت مشخص نمود البته میتوان نام خاص پرداخت‌کننده را در مکان مشخص شده برای آن درج نمود.

جهت برگشت قطعی برای چک مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور از مسیر {دریافت/ پرداخت← پیگیری اسناد دریافتنی} و در قسمت "پیگیری اسناد در وضعیت"، آیتم "واگذار به بانک" را انتخاب نموده سپس دکمۀ "مشاهده اقلام" را کلیک نمایید. در ادامه وضعیتِ جدید چک مورد نظر را بر روی برگشت قطعی قرار دهید.

جهت تخصیص اقلام سند به فاکتورها چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور سند دریافت را ثبت نموده و با انتخاب دکمۀ "تخصیص اقلام این سند دریافت به فاکتور(های) فروش"، فاکتورهای صادر شده جهت پرداخت‌کنندۀ مورد نظر را مشاهده خواهید نمود که می‌توانید فاکتورهای مورد نظرتان را به سند دریافت جاری تخصیص بدهید. توجه داشته باشید در ستون "مبلغ تخصیصی از سند دریافت به فاکتور" می‌توانید مقداری از مبلغِ سند دریافت را اختصاص بدهید.

جهت درج نام صندوق/ بانک در سند حسابداری چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/ پرداخت} گزینۀ "درج نام صندوق/ بانک در شرح اسناد حسابداری دریافت/ پرداخت" را انتخاب نمایید.

جهت صدور سند افتتاحیه برای دریافت/ پرداخت در سال مالی جدید چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار باید اقلام سند دریافت/ پرداخت را وارد نموده و ماهیت دریافت/پرداخت را افتتاحیه انتخاب نمایید. البته باید بدانید که ماهیت مورد نظر از قبل در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← انواع دریافت/پرداخت} تعریف شده باشد به گونه‌ای که قسمت "نحوه صدور سند حسابداری برای اسناد دریافت/پرداخت دارای این ماهیت" را بر روی "سند حسابداری صادر نمی‌شود" تنظیم نمایید.

جهت صدور سند حسابداری جابجایی وجه نقد چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور ابتدا باید جهت صندوق و بانک‌های درگیر گزینه‌های "سند حسابداری خودکار صادر شود" و "اسناد حسابداری خودکار، به صورت همزمان با عملیات دریافت و پرداخت صادر شوند" تیک‌دار شده باشد. همچنین جهت صندوق و بانک‌های درگیر گروه‌بندی اسناد به صورت یکسان تنظیم شده باشد. توجه داشته باشید که اگر به جای جابجایی وجه نقد از سند پرداخت استفاده شود سند حسابداری از آن صادر می‌شود اما وجه مورد نظر در دفتر عملکرد محاسبه نمی‌شود.

جهت صدور چک تضمین در سند پرداخت چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور ابتدا پنجرۀ سند پرداخت را باز نموده سپس نوع پرداخت را چک تضمین انتخاب نمایید.

جهت عدم ثبت سند دریافت از نوع چک برای چک با شماره حساب مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید شماره حساب چک مورد نظر را در "لیست سیاه حساب های جاری" وارد نمایید که برای دسترسی به گزینه مذکور، بر روی سربرگ سند دریافت راست کلیک نمایید. همچنین باید وضعیت حساب را بر روی عدم قبول چک قرار دهید.

جهت مشاهده چک‌های پرداختی سال گذشته و وصول شده امسال چگونه اقدام می‌شود؟

جهت مشاهده همزمان نمی‌توان اقدام نمود اما می‌توان ابتدا از قسمت پیگیری اسناد با وضعیت فعلی را بر روی پرداخت گذاشته و تاریخ پرداخت را مشخص و مشاهده اقلام نمایید و اطلاعات مورد نظر را به دست آورید. در ادامه از قسمت پیگیری اسناد با وضعیت فعلی را بر روی وصول قرار داده و تاریخ وصول را مشخص و مشاهدۀ اقلام نمایید.

جهت مشاهدۀ مراحل پیگیری انجام شده برای سند دریافت چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی جدول اقلام سند دریافت راست کلیک نموده و گزینۀ "مشاهده سوابق سند دریافت" را انتخاب نمایید.

جهت نمایش یک بستانکار در سند حسابداری صادره از سند دریافت چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید بر روی سند دریافت مورد نظر رفته دکمه ویرایش را از نوار ابزار کلیک نمایید سپس گزینۀ ایجاد فقط یک آرتیکل بستانکار برای سند حسابداری را انتخاب نمایید. با این کار سند حسابداری صادره از سند دریافت تنها شامل یک بستانکار بوده که از جمع ارقام بستانکار سند دریافت ایجاد شده است.

جهت گروه‌بندی اسناد خزانه‌داری بر اساس مرحله‌ای که در آن قرار گرفته‌اند، چگونه اقدام می‌شود؟
 

برای این منظور باید صندوق و بانک مورد نظر را در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} تعریف نموده و گزینه‌های "سند حسابداری خودکار صادر شود" و "اسناد حسابداری خودکار، به صورت همزمان با عملیات دریافت و پرداخت صادر شوند" را جهت آن‌ها تیک‌دار نمایید. همچنین گروه‌بندی اسناد حسابداری جهت صندوق و بانک مورد نظر را به گونه‌ای تنظیم نمایید که مراحلی که قصد صدور یک سند برای آن­ها را دارید به صورت یکسان تنظیم شده باشد (البته توجه داشته باشید که تاریخ آن‌ها یکسان باشد).

حساب‌های تفصیلی بانک در تعاریف صندوق و بانک و تهیه گزارش از آن چگونه می‌باشد؟

برای این منظور باید ابتدا حساب‌های تفصیلی مورد نظر در قسمت {تعاریف← حساب‌های تفصیلی} تعریف شده باشد. سپس در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} جهت صندوق/بانک مورد نظر آیتم تفصیلی مشخص شده باشد. جهت تهیۀ گزارش از تفصیلی نیز می‌توان از قسمت {حسابداری← تراز دوره‌ای}، آیتمِ "تهیه تراز در سطح" را بر روی تفصیلی1 گذاشته و صدور گزارش نمایید.

در برنامه دریافت/ پرداخت در ستون نوع، آیتمی برای انتخاب وجود ندارد (چک، نقد، ...) برای حل این مشکل چه باید کرد؟

در سند دریافت/ پرداخت کلیک راست نموده، آیتم "حذف ستون‌بندی" را انتخاب نمایید. سپس یک بار از برنامه خارج و مجدداً وارد شوید.

در حین انجام جابجایی وجه نقد پیغام "گروه‌ اسناد حسابداری صندوق/بانک مبدأ و مقصد یکی نیست" ظاهر می‌شود. علت چیست؟

چون برای صندوق/بانکِ مبدأ و مقصد، اطلاعات یکسان در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک← دکمۀ گروه‌بندی اسناد حسابداری} تعریف نشده است.

در زمان ثبت سند پرداخت پیغام "کد حساب کل صحیح نیست" ظاهر می‌شود، علت چیست؟

در صورتی که در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← تعاریف صندوق و بانک} سرفصل حسابداری برای محل انتخاب شده در سند پرداخت، تعریف نشده باشد، این پیغام نمایان خواهد شد.

در سند دریافت اقدام به ویرایش می‌نمایم ولی در زمان ثبت اطلاعات پیغام " اطلاعات به علت ایجاد عملیات تکمیلی قابل ثبت نمی‌باشد" نمایان می‌شود، علت چیست؟

برای رفع این مشکل ابتدا باید عملیات انجام شده روی چک اعم‌از وصول، واگذار به بانک و ... را لغو نمود، سپس عملیات ویرایش سند دریافت را انجام داد. همچنین در صورتی که اسناد حسابداری مربوطه در مرحلۀ تأیید باشند امکان ویرایش سند دریافت وجود نخواهد داشت.

در سند دریافت، چگونه تفصیلی1 در قسمت بدهکار مشاهده می‌شود؟

در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/پرداخت} گزینۀ "ایجاد اسناد حسابداری با گردش کامل کد تفصیلی1 (اشخاص) در مراحل پیگیری اسناد دریافت و پرداخت" غیر فعال باشد تا در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} کادر مربوط به تفصیلی1 برای درج کد حساب‌های تفصیلی نمایان شود. حال کد وارد شده در قسمت تفصیلی موجود در صندوق/بانک در آرتیکل بدهکار سند حسابداری مشاهده خواهد شد.

در صورتی که بخواهیم موجودی صندوق/ بانک منفی نشود چگونه باید اقدام نماییم؟

برای این کار باید گزینۀ هشدار موجودی منفی صندوق و بانک‌های تعریف شده در نرم‌افزار دریافت و پرداخت از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/پرداخت} انتخاب شود.

در قسمت دریافت/ پرداخت جابجایی وجه نقد، مبدا و مقصد را مشخص نمودم ولی با ثبت سند پیغام "مبدأ و مقصد همسان نیستند جهت همسان بودن مبدا و مقصد باید هر دو مرتبط با سیستم حسابداری باشند یا نباشند" ظاهر شده و از ثبت سند جلوگیری می‌نماید. علت چیست؟

این پیغام زمانی نمایش داده می‌شود که در منوی {دریافت/پرداخت ←تعاریف ←صندوق و بانک} به ازاء هر یک از محل‌های تعیین شده به عنوان مبدأ و مقصد نحوه صدور سند حسابداری به صورت همسان تعیین نشده و جهت یکی از دو محل، آیتم "اسناد حسابداری خودکار، به صورت همزمان با عملیات دریافت/ پرداخت صادر شوند" تیک داشته ‌باشد.

در قسمت دریافت/ پرداخت چگونه می‌توانم ماندۀ موجودی صندوق یا بانک را به سال مالی جدید منتقل نمایم؟

در برنامه مانده موجودی سال‌های قبل به سال مالی جدید منتقل شده و نیاز به انجام عملیات خاصی نیست.

در قسمت دریافت/ پرداخت، سند حسابداری مربوط به اسناد دریافت/ پرداخت صادر نشده، علت چیست؟

برای حل این مشکل لازم است در منوی {دریافت/پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} برای صندوق و بانکِ تعریف شده سرفصل‌های حسابداری مربوطه را تعریف نمود. همچنین در قسمت انواع دریافت/ پرداخت لازم است سرفصل حسابداری جهت ماهیت مذکور، تعریف شده باشد که در صورت انتخاب گزینۀ "کدینگ آرتیکل برحسب کدینگ پرداخت‌کننده/ دریافت‌کننده" در محل نحوه صدور سند حسابداری باید در منوی {تعاریف← حساب‌های تفصیلی} سرفصل‌های حسابداری جهت هر یک از اشخاص را تعریف نمود. در صورتی که بخواهید اسناد حسابداری جهت عملیات دریافت/ پرداخت به صورت خودکار صادر شود باید در پنجره تعاریفِ صندوق و بانک گزینۀ "سند حسابداری خودکار صادر شود" را انتخاب نمایید. همچنین با انتخاب گزینۀ "سند حسابداری به صورت همزمان با عملیات دریافت و پرداخت صادر شود" می‌توان اسناد حسابداری را به محض ثبت سند دریافت/ پرداخت صادر نمود.

در هنگام ثبت سند پرداخت در سال مالی جدید خطای "ثبت با مشکل مواجه شد" مشاهده می‌شود. علت چیست؟

برای بر طرف نمودن این مشکل یک سند پرداختِ یک ریالی را صادر، سپس اسناد مورد نظر را ایجاد نمایید. در پایان سند پرداخت 1 ریالی را حذف نمایید.

در هنگام ثبتِ چک تضمین پرداختی، خطای "حساب معین (0،0) صحیح نیست" مشاهده می‌شود؟

جهت بانک/صندوق مورد نظر، کدینگ مربوط به "چک‌های تضمین" در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} تعریف گردد.

در هنگام جابجایی وجه نقد با مشکل مواجه می‌‌شوم؟

برای جابجایی وجه نقد بین دو منبع مالی ابتدا باید دو منبع مالی را در قسمت {دریافت/پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} تعریف نموده سپس جهت هر یک از منابع مالی در تعاریف صندوق و بانک سرفصل جاری صندوق را مشخص نمایید. سپس گروه‌بندی هر دو منبع مالی به صورت یکسان تنظیم شود. همچنین جهت هر دو منبع مالی تنظیمات مربوط به صدور سند حسابداری یکسان باشد.

در هنگام چاپ سند پرداخت، در پنجرۀ مشاهده خروجی چاپ، مبلغ به حروف (صفر ریال) نمایش داده می‌شود. علت چیست؟

این مشکل برای ویندوز 8 می‌باشد که برای حل آن باید در قسمت

 {control panel-region & language-additional setting-digit} به جای ویرگول، و گذاشته شود.

در پیگیری اسناد دریافتنی چگونه برای ایجاد فرم اعلامیه واگذار به بانک اقدام می‌شود؟

برای این منظور ابتدا باید جهت بانک مورد نظر در قسمت {دریافت / پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} فرم واگذاری چک را انتخاب نمایید. سپس روی چک مورد نظر در پیگیری اسناد دریافتنی کلیک کرده و در ستون چاپ کادر مورد نظر را تیک دار نمایید. در پایان بر روی ردیف انتخابی راست کلیک نموده و گزینه "فرم اعلامیه واگذار به بانک" را انتخاب نمایید.

سال مالی جدید را ایجاد نموده و گزارشی از چک‌های سال مالی قبل را می‌خواهم. چگونه اقدام نمایم؟

برای این منظور کافی است از منوی دریافت/ پرداخت گزینه پیگیری اسناد دریافتنی را انتخاب نموده و مرحله اسناد دریافتنی را بر روی دریافت گذاشته و دکمۀ مشاهده اقلام را کلیک کنید. گزارش تهیه شده شامل تمامی چک‌ها در سال‌های مالی متفاوت می‌باشد که وصول نشده‌اند.

سند پرداخت صادر شده در حساب بانک درگیر نشده است؟

باید توجه داشته باشید بانک مورد نظر که در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} تعریف شده است جهت هر یک از حساب‌های مورد نظر کدینگ حسابداریِ درست انتخاب شده باشد.

چرا مغایرت بین گزارش صورت موجودی روزانه و گزارش در حسابداری با مشاهده ریز هر گزارش بوجود می آید؟

با چک کردن هر بانک و با حسابداریِ آن، برای مثال با مشاهده  جابجایی وجه نقد، سند پرداخت زده و مغایرت به وجود آمده است.

می‌خواهم اسناد حسابداری صادر شده از سند دریافتم با ذکر گروه سند بیان شود. چگونه باید عمل نمایم؟

برای این منظور باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/ پرداخت} گزینۀ "گروه سند اسناد دریافت و پرداخت در گروه سند حسابداری نیز ذکر شود" را تیک‌دار نمایید. همچنین باید در قسمت {تعاریف← تعاریف پایه} گروه‌بندی اسناد حسابداری تعریف گردد. در پایان با گروه‌بندی نمودن اسناد حسابداری برای دریافت/ پرداخت (گروه‌بندی اسناد به این گونه می باشد که به ازای هر نوع سند در این قسمت شماره ای در نظر گرفته می شود که این شماره باید در تعاریف گروه بندی اسناد حسابداری تعریف شده باشد) در قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} جهت صندوق/بانک مورد استفاده در سند دریافت/پرداخت، گروه سند مذکور در سند حسابداریِ صادره نمایش داده خواهد شد. 

می‌خواهم جهت سند دریافت/پرداختِ ثبت شده به صورت همزمان با ثبت، سند حسابداری آن نیز صادر گردد؟

برای این کار باید از قسمت {دریافت/ پرداخت← تعاریف← صندوق و بانک} گزینه‌های "سند حسابداری خودکار صادر شود" و "اسناد حسابداری خودکار، به صورت همزمان با عملیات دریافت و پرداخت صادر شوند" انتخاب شود.

می‌خواهم در سندی که از دریافت/ پرداخت صادر می‌شود شرح مورد نظرم درج شود. چه کار باید انجام دهم؟

با توجه به اینکه صدور سند دریافت/ پرداخت به صورت خودکار انجام می‌پذیرد (با توجه به تنظیمات مربوطه در مشخصات شرکت) شرح مربوطه با توجه به پرداخت‌کننده/ دریافت‌کننده و اطلاعات ثبت شده مشخص خواهد شد. البته با اضافه نمودن متن مورد نظر در کادر بابت و در صورت کم بودن مکان تحریر درج عبارت در قسمت "شرح سند" می‌توان برای درج شرح مورد نظر در ادامۀ شرحِِ درج شده اقدام نمود.

می‌خواهم کد تفصیلی 1 در مراحل پیگیری اسناد خزانه‌داری دارای گردش باشد؟

در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان دریافت/ پرداخت} گزینۀ "ایجاد اسناد حسابداری با گردش کامل کد تفصیلی1 (اشخاص) در مراحل پیگیری اسناد دریافت و پرداخت" انتخاب شود.

هنگام ورود به سند دریافت/ پرداخت خطای access violation at address مشاهده می شود؟

برای این منظور باید حذف ستون بندی انجام شود.

چاپ آرم شرکت در سند دریافت چگونه انجام می‌شود؟

برای این منظور بر روی دکمه چاپ در سند دریافت کلیک کرده و  سپس بر روی برگه‌دان سایر بروید. در ادامه دکمه انتخاب فایل تصویر را کلیک کرده و آرم مورد نظر را انتخاب نمایید. البته توجه داشته باشید که فایل تصویری از نوع bmp باشد.

چکی دریافت شده است و سند دریافت آن صادر گشته به دلیل عدم موجودی، چک برگشت خورده است. برای اعلامِ برگشت چک، چه کار باید انجام داد؟

برای تغییر وضعیت چک باید از منوی {دریافت/ پرداخت← پیگیری اسناد دریافتنی} وضعیتِ دریافت را انتخاب کرده، سپس دکمۀ مشاهدۀ اقلام زده شود. با انتخاب چک مورد نظر، وضعیت جدید را بر روی واگذار به بانک قرار داده و ثبت نمایید. حال دوباره باید وضعیتِ پیگیری اسناد دریافتنی را این بار بر روی واگذار به بانک قرار داده و مشاهده اقلام را بزنید. در ادامه وضعیت چکِ مورد نظر را بر روی برگشت قرار داده و وضعیت جدید را ثبت نمایید.

چکی را در وجه شخص خاصی کشیده‌ام اما می‌خواهم چک در وجه حامل چاپ گردد. چه کار باید انجام دهم؟

برای این کار در سند دریافت/پرداخت بجز مشخص نمودن دریافت‌کننده/پرداخت‌کننده، نام خاص دریافت‌کننده/پرداخت‌کننده نیز مشخص گردد که در اینجا باید حامل در نظر گرفته شود.

چگونه می‌توان از قسمت هشدار سررسید اسناد پرداختنی استفاده نمود؟

از منوی {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار} گزینۀ تنظیم مشخصات شرکت را انتخاب و در برگه‌دان دریافت و پرداخت گزینۀ "هنگام ورود به برنامه هشدار سررسید..." را فعال نموده و با زدن دکمه ثبت در قسمت پایین پنجره تغییرات را ثبت نمایید.

یک دفتر دارم که اطلاعات چک‌ها در سیستم خزانه‌داری را در آن وارد نموده‌ام. برای یکسان‌سازیِ سند دریافت با دفتر باید چه کار انجام شود تا بتوان مغایرت بین این دو را پیدا نمود؟

در سند دریافت و در ستون "ردیف دفتر چک"، شمارۀ ردیف دفتر چک را وارد نمایید تا بتوان در گزارش دفتر عملکردِ خزانه‌داری مغایرت را بدست آورد.