تلفن
021۲۴۸۲۷
88677454 021
فکس
88197794 021
پست الکترونیک
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وب سایت
نشانی
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار، پلاک 16 طبقه سوم، واحد غربی
کد پستی: 13866-19698
تماس
حقوق و دستمزد
آیا این امکان وجود دارد که از ماندۀ مرخصی پرسنل تنها 9 روز را بازخرید نموده و در صورت داشتن مرخصی بیشتر آن ها را در نظر نگیرد؟

برای این کار باید از قسمت {حقوق و دستمزد← گزارش← بازخرید سنوات خدمت و مرخصی کارکنان} جهت گزینۀ "حداکثر مرخصی قابل بازخرید" عددی(در اینجا عدد 9) را مشخص نمایید.

در سیستم حقوق و دستمزد، اسناد برحسب تفصیلی صادر نمی‌شود. علت چیست؟

برای این کار باید جهت کارمندان مورد نظر در قسمت {حقوق و دستمزد←مشخصات کارکنان}،کد تفصیلی که از قبل در قسمت {تعاریف←حساب‌های تفصیلی} تعریف شده است، مشخص گردد.

آیا می‌توان مواردی همچون حق سرایداری که در حکم کارگزینی می‌باشد را به آیتم دلخواه دیگر مثل رفاهی یا حق مشاوره و ... تبدیل کرد و از آن استفاده نمود؟

این تغییرات را می‌توان در ردیف شرح در قسمت {حقوق و دستمزد←تعاریف← تعاریف پایه و ضرایب←پیش‌فرضیات} ایجاد نمود.

ایجاد احکام در سال مالی جدید به چه صورت می‌باشد؟

با ایجاد سال مالی جدید به قسمت احکام رفته و راست کلیک نمایید سپس گزینۀ ایجاد احکام سال .... را انتخاب نمایید.

با اجرای عملکرد و وارد نمودن مأموریت روزانه، عددی محاسبه نمی‌شود؟

به این دلیل که در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} جهت آیتم "ضریب محاسبه مأموریت روزانه" عددی مشخص نشده است.

با اجرای عملکرد، حق بیمه در عملکرد مشاهده نمی‌شود؟

به این دلیل که در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} آیتم‌های "حداکثر و حداقل حق بیمه در 30 روز" مشخص نشده‌اند. همچنین در برگه‌دان پیش‌فرضیات ستون مشمول بیمه جهت آیتم‌های مورد نظر که شامل حق بیمه می‌باشند انتخاب شوند.

با انتخاب دیسکت بیمه خطای "کد شغل وارد نشده یا صحیح نیست" ظاهر می‌شود. چه کار باید انجام داد؟

در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← نمودار سازمانی مشاغل} کد شغل در دیسکت بیمه تعریف شده باشد.

با انتخاب دیسکت دارایی خطای general sql error مشاهده می‌شود؟

برای بر طرف نمودن این مشکل باید تهیه دیسکت بر روی سرور انجام پذیرد.

با انتقال سند حسابداری در حقوق و دستمزد خطای "کد مذکور جهت سطح شناور دو قابل انتخاب نیست"، مشاهده می شود؟

به این دلیل می باشد که در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان حسابداری} گره س‌ش2 مشخص شده است. با پاک نمودن آن مشکل برطرف خواهد شد.

با انجام عملکرد ماه برای کارمندان شرکت خطای "برای کد پرسنل .... حکم معتبر وجود ندارد" مشاهده می‌شود؟

به دلیل وجود نداشتن حکم، باید برای شخص مورد نظر حکمی از قسمت {حقوق و دستمزد← احکام کارگزینی} تعریف گردد. همچنین ممکن است تاریخ حکم برای کارمند مورد نظر پس از تاریخ اجرای عملکرد ماه باشد.

با ایجاد سال مالی جدید سرفصل‌های حقوق و دستمزد به سال مالی جدید انتقال نیافته است. علت چیست؟

برای این منظور باید بر روی سرور از بانک اطلاعاتی مورد نظر پشتیبان تهیه گردد و سپس بازیابی پشتیبان  انجام شود.

با اینکه تسویه حساب پرسنل مورد نظرم را اعلام نموده‌ام اما وقتی می‌خواهم گزارش بازخرید پرسنل را تهیه کنم گزارش خالی نمایش داده می‌شود؟

از قسمت {حقوق و دستمزد← گزارش←بازخرید سنوات خدمت و مرخصی کارکنان} به جای گزینۀ "پرسنل حین خدمت" ، گزینۀ "پرسنل تسویه حساب شده" را انتخاب و نسبت به تهیه گزارش اقدام نمایید.

با اینکه تفصیلی مورد نظر در قسمت حساب‌های تفصیلی تعریف شده است ولیکن در پنجرۀ مشخصات کارکنان، تفصیلی مذکور وجود ندارد؟

چون جهت تفصیلی مورد نظر گزینۀ "در سیستم حقوق کاربرد دارد"در قسمت {تعاریف←گروه‌بندی حساب‌های تفصیلی} تیک‌دار نشده است.

با توجه به اینکه برای محاسبه اضافه کاری، ضریب اضافه کاری و ساعات آن را مشخص نموده‌ام اما هنوز اضافه کاری محاسبه نمی‌شود؟

در قسمت { حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان پیش‌فرضیات} برای آیتم مورد نظر (اضافه‌کاری) تیک مشمول نرخ یک ساعت کاری زده شود. همچنین در پنجرۀ مذکور و در برگه‌دان تعاریف پایه باید گزینۀ "حداقل دستمزد روزانه" مشخص شده باشد.

با توجه به اینکه در قسمت مشخصات کارکنان، وضعیت اشتغال را تسویه و تاریخ ترک کار شخص را ثبت نموده‌ام و همچنین در حکم شخص مذکور تاریخ خاتمۀ قرارداد را وارد کردم، اما در گزارش صورت پرداخت کارکنان نام شخص مورد نظر هنوز در لیست بیمه آورده شده است؟

به دلیل اینکه ابتدا عملکرد ماه اجرا، سپس ترک کار شخص مورد نظر ثبت شده است. برای حل این مشکل ابتدا باید عملکرد ماه مورد نظر جهت شخص مذکور غیر قطعی و سپس حذف شود و  عملکرد ماه دوباره محاسبه گردد.

با کپی حکم کارگزینی و ایجاد حکم برای سال مالی جدید، آیتم‌های حق اولاد،.... در حکم جدید لحاظ نمی‌شوند، علت چیست؟

برای هر سال مالی در قسمت {حقوق دستمزد← تعاریف}، اطلاعات پایه و ضرایب باید مجدداً تعریف شوند.

برای اعمال نمودن کسر کارکرد جهت پرسنل مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید ابتدا ضریب کسر کارکرد را در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف¬ اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان مشخص نموده و سپس در قسمت عملکرد ماهانه کارکنان، کسر کارکرد جهت شخص ورد نظر را وارد نموده و نسبت به اجرای عملکرد ماهانه کارکنان اقدام نمایید.

برای اینکه برای هر محل خدمت سرفصل‌های جدا تعریف نماییم چه کار باید انجام دهم؟

جهت هر محل خدمت در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← محل‌‌های خدمت} گزینۀ تعریف سرفصل‌های حسابداری این محل خدمت انتخاب و سرفصل‌های مورد نظر تعریف شود.

برای اینکه نصف عیدی کارکنان را در ماه دی پرداخت کنم باید چه کاری انجام بدهم؟

در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} جهت گزینۀ "پرداخت علی‌الحساب عیدی در ماه" عدد 10 (دی ماه) و درصد پرداختی علی‌الحساب عیدی را50 در نظر بگیرید.

 

برای تهیه گزارشی که مالیات آن‌ها از درآمد مشمول کسر نگردد چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور از گزارش صورت وضعیت پرداخت مالیات کارکنان استفاده نموده و گزینه کسر معافیت از درآمد مشمول مالیات را انتخاب نمایید. کسر 7/2 ....

برای حذف پس‌انداز جهت یکی از کارکنان چه کاری باید انجام شود؟

در صورتی که بخواهید برای ماه مورد نظر پس‌انداز محاسبه نگردد باید قبل از اجرای عملکردِ ماه مذکور از قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان شناسنامه پرسنلی} مقدار درج شده برای پس‌انداز را پاک نموده و ثبت نمایید.

برای صدور سند حسابداری جهت سیستم حقوق و دستمزد چه کارهایی انجام می‌شود؟

در ابتدا سرفصل‌های مورد نظر برای آیتم‌هایِ مورد استفاده، در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان سرفصل‌های حسابداری} و همچنین در قسمت{حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل‌های خدمت}، تعریف شوند. سپس از منوی حقوق و دستمزد گزینۀ صدور سند حسابداری انتخاب شود. پس از تنظیمات مورد نظر در پنجرۀ نمایان شده، دکمۀ صدور سند را فشار داده و در پایان دکمۀ انتقال سند را به منظور انتقالِ اسنادِ صادر شده به سیستم حسابداری انتخاب نمایید.

برای محاسبه بازخریدٍِ سنوات و مرخصی باید تسویه پرسنل صادر شود یا خیر؟

برنامه به گونه‌ای می‌باشد که می‌توان محاسبه بازخرید سنوات و مرخصی را برای کارکنان تسویه شده یا تسویه نشده تهیه نمود. برای محاسبه تسویه پرسنل ابتدا باید عملکرد را اجرا و دکمۀ "تسویه حساب پرسنل" را انتخاب نمود. با انتخاب دکمۀ مذکور پنجرۀ "گزارش بازخرید سنوات خدمت و مرخصی کارکنان" باز شده و می‌توان با مشخص نمودن گزینه‌های موجود نسبت به تهیه گزارش اقدام نمود.

برای مشخص نمودن سرفصل مربوط به "بن کارگری" چگونه اقدام می‌شود؟

از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان سرفصل‌های حسابداری} نسبت به تعریف سرفصل مورد نظر برای آیتمِ"بن کارگری"اقدام نمایید. البته در صورتی که جهت هر یک از محل‌های خدمت، سرفصل جداگانه‌ای تعریف شده است، باید جهت تعریف سرفصل‌ مربوطه از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل­های خدمت← تعریف سرفصل‌های حسابداری این محل خدمت} اقدام نمایید.

برای مشخص نمودن عکس مورد نظر جهت پرسنل، چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار باید از قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان سایر مشخصات} بر روی دکمۀ "انتخاب تصویر" کلیک کرده سپس عکس مورد نظر را از مسیر مورد نظر انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که فرمت عکس انتخابی به صورت *.bmp باشد.

برای ویرایش اسناد صادر شده از حقوق و دستمزد چگونه اقدام می‌شود؟

به دلیل اینکه سند صادر شده از سیستم حقوق و دستمزد به صورت معمولی صادر می‌شود پس از صدور سندِ حقوق و دستمزد امکان ویرایشِ سند وجود دارد. برای این کار از قسمت {حسابداری←سند حسابداری} بر روی سند مورد نظر رفته و دکمۀ ویرایش را از نوار ابزار فشار دهید. پس از انجام تغییراتِ مورد نظر در سند حسابداری مربوطه دکمۀ ثبت را به منظور ثبت تغییرات انتخاب نمایید.

برای پس‌انداز حقوق جهت پرسنل چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید جهت هر یک از پرسنل در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان} آیتم "پس‌انداز" را مشخص نمایید. همچنین برای محاسبه بر اساس میزان کارکرد باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان پیش‌فرضیات} جهت آیتم "پس‌انداز"، نحوۀ محاسبۀ کارکردِ مورد نظر مشخص شده باشد.

برای گرد کردن مبلغ خالص دریافتی کارکنان به صورتی که کسر سه رقم آخر 1000 ریال باشد، چگونه عمل نمایم؟

برای انجام این کار لازم است در منوی {حقوق و دستمزد← تعاریف←اطلاعات پایه و ضرایب} در برگه‌دان تعاریف پایه گزینة"کسر ××× ریال در پرداخت" را برابر با 1000ریال قرار دهید.

بن کارگری در تعریف محل‌های خدمت چگونه تعریف می‌شود؟

برای این منظور در صورتی که بخواهید جهت تمامی پرسنل بن کارگری با یک قیمت محاسبه شود در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل‌های خدمت} آیتم "مبلغ بن کارگری" را مشخص نمایید. ولیکن در صورتی که بخواهید بن کارگری جهت پرسنل مختلف، متفاوت باشد باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعریف مشخصات کارکنان} آیتم "بن کارگری" را مشخص نمایید.

به وام برخی از کارکنان سود و بهره تعلق گرفته است. برای درج اضافۀ وام چه اقدامی انجام می‌شود؟

در قسمت وام‌های دریافتی، کسر اقساط وام را از حالت خودکار خارج و به صورت دستی تغییر دهید. حال باید نوع عملکرد وام را در سمت چپ پنجرۀ وام‌های پرداختنی بر روی افزایش وام قرار داده و تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. در پایان نسبت به ثبت اطلاعات وامِ مورد نظر اقدام نمایید.

بیمه سهم کارفرما و بیکاری یک محل خدمت اشتباه محاسبه می‌شود. علت چیست؟

به این دلیل است که جهت شخص مورد نظر بیمه سهم کارفرما و بیکاری در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان} مشخص شده است. توجه داشته باشید در صورتی که اطلاعات بیان شده در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان پایه} تعریف شده باشد جهت پرسنل‌‌هایی که در مشخصات کارکنان مشخص نشده باشد از این قسمت خوانده می‌شود.

 

ترتیب اقلام گزارش در گزارش "صورت امضای حقوق کارکنان" به چه صورت می‌باشد؟

برای این منظور باید در پنجرۀ "صورت امضای حقوق کارکنان" یکی از آیتم‌های "به ترتیب کد پرسنلی"، "به ترتیب کد مرکز" و "به ترتیب نام پرسنل" را از قسمت "ترتیب اقلام گزارش" انتخاب نمایید.

تسویه حساب پرسنل در روز سی و یکم ماه چگونه انجام می‌شود؟

سیستم به گونه‌ای عمل می‌نماید که در صورت تسویه پرسنل در روز سی و یکمِ ماه، تسویۀ مشخص شده، عمل نکرده و در ماه بعد پرسنل مورد نظر هنوز در لیست پرسنل وجود دارد. برای این منظور باید تسویه پرسنل در روز سی‌ام ماه جاری یا یکم ماه بعد مشخص شده باشد. در صورتی که تسویه در روز یکمِ ماه بعد مشخص شده باشد باید جهت پرسنل مورد نظر یک روز عدم کارکرد در نظر گرفته شود و در صورت تسویه در سی‌امین روزِ ماه باید یک روز کارکرد به صورت دستی جهت پرسنل مورد نظر (در عملکرد شخص مورد نظر) وارد گردد.

تفاوت جمعه‌کاری با اضافه‌کاری در چیست؟

برای هر یک از پرسنل در هفته، 6 روز کار و یک روز به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته می‌شود در صورتی که شخص روز تعطیل در محل کار حضور داشته باشد جمعه‌کاری برای وی در نظر گرفته خواهد شد، ضریب محاسبه جمعه‌کاری 1.96 می‌باشد. اضافه‌کاری عبارتند از حضور در محیط کار اضافه بر ساعات تعیین شده براساس قوانین هر شرکت، ضریب محاسبه اضافه‌کاری برابر با 1.4 می‌باشد.

تفاوت عدم کارکرد، استعلاجی، بیماری و غیبت در چیست؟

عدم کارکرد به معنای عدم حضور کارگر در محل کار می‌باشد و زمانی عدم کارکرد جهت یکی از پرسنل لحاظ می‌شود که تعداد ساعات مرخصی با حقوق شخص مذکور به اتمام رسیده باشد.

استعلاجی به معنای عدم حضور کارگر در محل کار به علت بیماری. تعداد روزهای استعلاجی بیشتر از 3 روز نمی‌تواند باشد. با ثبت تعداد روز استعلاجی در سیستم از تعداد روزهای کارکرد شخص کسر نخواهد شد.

بیماری به معنای عدم حضور شخص به مدت طولانی و بیشتر از 3 روز می‌باشد.

غیبت به معنای عدم حضور کارگر در محل کار بدون اطلاع قبلی، می‌باشد.

تهیه دیسکت بیمه با مشکل مواجه می شود؟

پشت سرور انجام شود.

جهت ایجاد سرفصل حسابداری برای آیتم‌های مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان سرفصل‌های حسابداری} جهت آیتم مورد نظر کدینگ مشخص نمایید.

جهت تغییر مسیر دیسکت بانک جهت حقوق کارکنان چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید پس از تنظیمات انجام شده در صورت امضای حقوق کارکنان و کلیک بر روی پرسنل دارای حساب بانکی، بر روی دکمۀ "دیسکت بانک" کلیک کرده و گزارش را تهیه نمایید. در پنجرۀ نمایان شده مسیر مورد نظر را در پایین پنجره انتخاب نمایید.

جهت تغییر نام یکی از آیتم‌های موجود در احکام کارگزینی چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان پیش‌فرضیات} ستون "شرح" را به عبارت مورد نظر تغییر داد.

جهت تهیه صورت امضای حقوق کارکنان به یک بانک مورد نظر چگونه اقدام می‌شود؟

در صورتی که تهیه گزارش را تنها به پرسنل دارای حساب بانکی محدود نموده‌ و تهیه دیسک را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با انتخاب تهیه گزارش بانک مورد نظر خود را مشخص نموده و ایجاد فایل نمایید.

جهت محاسبه اضافه‌کاری به صورت دلخواه چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید از قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان سایر مشخصات} جهت آیتم یک ساعت اضافه کار مقداری مشخص گردد.

جهت مشاهدۀ لیستی از پرسنل به همراه شماره حساب و شماره کارت افراد از چه گزارشی استفاده می‌شود؟

ابتدا توجه داشته باشید که اطلاعات بیان شده در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان} درج شده باشد تا جهت مشاهدۀ گزارش، مورد استفاده قرار گیرد. برای مشاهدۀ "شماره حساب" از قسمت {حقوق و دستمزد← گزارش}، گزارش "صورت امضای حقوق کارکنان" را انتخاب نمایید. برای مشاهدۀ "شماره کارت" باید از قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان} بر روی دکمه Search کلیک نمایید و کلید Enter را فشار دهید. با این کار می‌توانید گزارش تهیه شده را ارسال به Excel نمایید.

جهت مشاهدۀ کسورات حقوق به تفکیک پرسنل چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور گزارش فهرست پرداخت حقوق کارکنان را از منوی {حقوق و دستمزد← گزارش} انتخاب نمایید. با تهیۀ گزارش مشاهده می‌نمایید که در ستون "کل کسور"، جمع کسورات هر یک از پرسنل نمایش داده خواهد شد.

حق اولاد جهت پرسنل چگونه مشخص می‌شود؟

برای این منظور ابتدا باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه}، آیتم حق اولاد ماهانه یک فرزند و حق اولاد ماهانه دو فرزند مشخص شده باشد. همچنین جهت هر یک از پرسنل در قسمت احکام کارگزینی تعداد اولاد مشخص شده باشد.

حق اولاد در لیست حقوق محاسبه نمی‌شود. علت چیست؟

برای این منظور باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} آیتم‌های حق اولاد وارد شده باشند. همچنین باید تعداد فرزند هر یک از پرسنل در قسمت {حقوق و دستمزد← احکام کارگزینی} مشخص شود.

در حقوق و دستمزد اقدام به صدور سند حسابداری نموده ام یکی از پرسنل مبلغ خالص دریافتی‌اش در عملکرد با مبلغ نمایش داده شده در سند حسابداری متفاوت می باشد، علت چیست؟

احتمالا تفصیلی تعریف شده جهت پرسنل مذکور با تفصیلیِ شخص دیگری برابر بوده و دریافتی آن ها با یکدیگر جمع می‌شود.

در سال جدید در قسمت احکام کارگزینی حقوق و دستمزد، نمی‌خواهم دوباره تمام مراحل تکمیل یک حکم را برای سال جدید طی کنم چگونه باید عمل کنم؟

ابتدا بر روی حکم قبلی در یک قسمت خالی کلیک راست نموده و از منوی ظاهر شده گزینۀ "کپی حکم و ایجاد حکم جدید" را انتخاب و تغییرات را اعمال کرده سپس ثبت نمایید.

در سند حسابداری صادره از حقوق و دستمزد "س‌ش2" درج شده است. در صورتی که بخواهم آیتم بیان شده نمایش داده نشود چگونه اقدام می‌شود؟

برای عدم مشاهدۀ این آیتم باید از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل‌های خدمت} آیتم "س‌ش2" مشخص نگردد.

در سیستم حقوق و دستمزد با ایجاد عملکرد ماه،پس‌انداز بر اساس تعداد روزهای ماه محاسبه می‌شود آیا این امکان در نرم ‌افزار وجود دارد که پس ‌انداز برای ماه‌های 31 روزه ، 30 روزه محاسبه شود؟

بله، از طریق منوی {حقوق و دستمزد← تعاریف←اطلاعات پایه و ضرایب←پیش فرضیات} در صورتیکه جهت آیتم پس‌انداز نحوه محاسبه کارکرد بر اساس کارکرد 30 انتخاب شود، در قسمت عملکرد ماهانه پس انداز برای ماه‌های 31 روزه نیز 30 روزه محاسبه خواهد شد.

در سیستم، مالیات تکلیفی برای افرادی که به صورت ساعتی (مشاوره‌ای) کار می‌کنند چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبة مالیات تکلیفی باید مراحل زیر انجام شود:

- در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان سایر مشخصات} گزینة "نحوة استخدام به صورت ساعت کاری می‌باشد"برای شخص مورد نظر تیک‌دار شود و درصد آن نیز مشخص گردد.

- در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} مقابل گزینة "ضریب محاسبه مأموریت ساعتی"ضریب برابر یک تنظیم گردد.

پس از انجام مراحل فوق، با اجرای عملکرد ماه، جهت شخص مورد نظر سی‌و‌یک روز عدم کارکرد زده شده که با درج ساعات مورد نظر در قسمت حق مأموریت (ساعتی) و سپس ثبت عملکرد، حقوق شخص محاسبه خواهد شد.

در صورتی که بخواهم جهت هر روز کاری دستمزدی را مشخص نمایم، چگونه باید اقدام نمایم؟ مزد شغل و مزد سنوات در احکام کارگزینی برای چه منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

برای این منظور باید در احکام کارگزینی برای کارمند مورد نظر تیک مزد مبنا را گذاشته و مزد شغل روزانه آن را تعیین نمایید.

در عملکرد فروردین یکی از پرسنل با توجه به اینکه 31 روز غیبت داشته ولی مزایای مستمر محاسبه می‌شود؟

به این دلیل می‌باشد که در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان پیش‌فرضیات} نحوه محاسبه عملکرد بر روی گزینۀ ثابت تنظیم شده است.

در عملکرد ماه اسفند سال کبیسه، تعداد روزهای کارکرد تمامی کارکنان 29 روز محاسبه شده است. علت چیست؟

در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه‌دان تعاریف پایه} آیتم "تعداد روزهای سال" 366 روز مشخص شود. همچنین در قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← مدیریت سال‌های مالی} تاریخ پایان دوره را 30ام اسفند در نظر بگیرید.

در عملکرد ماهانه کارکنان مساعده پرداخت شده به یکی از پرسنل از حقوق شخص مورد نظر کسر نشده است. به عبارتی مساعده مذکور در عملکرد شخص مورد نظر آورده نشده است. علت چیست؟

به دلیل اینکه در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← نحوۀ محاسبه مساعده} گزینۀ "دستی در عملکرد ماهانه وارد می‌شود" انتخاب شده است. به همین دلیل مساعده شخص مورد نظر در عملکرد باید به صورت دستی وارد شود. البته گزینه‌های دیگری در پنجرۀ تعاریف پایه و ضرایب وجود دارد که هر یک به صورت مختصر در ادامه توضیح داده شده‌اند. با انتخاب گزینۀ "محاسبه از اقلام پرداختی مساعده طی ماه" مساعده اشخاص از روی مساعده دریافتی کارکنان واقع در منوی حقوق و دستمزد خوانده می‌شود. با انتخاب گزینۀ "دریافت اطلاعات از حسابداری" مساعده کارکنان از روی اسناد حسابداری صادر شده برای آن شخص خوانده خواهد شد. کدینگ حسابداری برای مساعده دریافتی کارکنان در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل‌های خدمت← سرفصل مساعده} تعریف می‌شود.

در قسمت حقوق و دستمزد برای محاسبة حقوق می‌خواهم حق مسکن و.... و روزهای کاری در 6 ماه اوّل سال نیز 30 روزه محاسبه گردد، چگونه باید عمل نمایم؟

برای انجام این کار لازم است در منوی {حقوق و دستمزد← تعاریف←اطلاعات پایه و ضرایب} در برگه‌دان تعاریف پایه گزینة "روزهای کاری تمام ماه‌ها 30 روزه باشد" را فعال نمایید.

در قسمت حقوق و دستمزد در پنجرة عملکرد ماهانه، بیمه جهت یکی از پرسنل محاسبه نمی‌شود، علت چیست؟

بروز این مشکل به دلیل انتخاب گزینة "ندارد" در آیتم بیمه واقع در قسمت {حقوق ودستمزد← مشخصات کارکنان← شناسنامه پرسنلی} می‌باشد.

در قسمت وام‌های دریافتی اقدام به ویرایش یکی از وام‌های دریافتی می‌نمایم ولی سیستم پیغام "به علت به کار رفتن در عملکرد ماهانه امکان ویرایش وام وجود ندارد" را صادر می‌نماید، علت چیست؟

در صورتیکه اطلاعات عملکرد ماه مذکور برای شخص مورد نظر اجرا شده باشد پیغام فوق ظاهر خواهد شد. برای حل این مشکل در صورت قطعی نمودن عملکرد ابتدا باید عملکرد ماهانة آن را غیرقطعی نموده و سپس در قسمت وام‌های دریافتی، کسر اقساط وام را از حالت خودکار خارج و به صورت دستی تغییر دهید. در انتها پس از اعمال تغییرات نسبت به ثبت اطلاعات وامِ مورد نظر اقدام نمایید.

در نرم افزار حقوق و دستمزد چگونه می‌توان تعدادی از پرسنل را از یک محل خدمت به محل خدمت دیگر منتقل نمود؟

برای انجام این کار لازمست برای هر یک از پرسنل حکم جدید تعریف و محل خدمت را در حکم وارد نمود.

در نرم‌افزار حقوق و دستمزد آیا امکان محاسبه آیتم‌های مختلف همچون بن‌کارگری، حق مسکن و ... بر اساس تعداد روز کارکرد وجود دارد؟

بله برای محاسبة آیتم‌های مورد نظر بر اساس تعداد روزهای کارکرد لازم است در منوی {حقوق و دستمزد← تعاریف←اطلاعات پایه و ضرایب←پیش‌فرضیات} جهت آیتم مورد نظر نحوۀ محاسبه کارکرد بر اساس کارکرد ماه انتخاب شود.

در هنگام قطعی‌سازیِ عملکرد ماه مورد نظر خطای "عملکرد ماه قبل قطعی نشده یا وجود ندارد" مشاهده می‌شود و امکان قطعی‌سازی عملکردِ ماه مذکور توسط کاربر میسر نیست. علت چیست؟

عملکرد ماه‌های قبلِ ماهِ مذکور قطعی نشده و ابتدا باید نسبت به قطعی نمودن آن ما‌ه‌ها اقدام نمود.

در گزارش صورت پرداخت مساعده کارکنان، هنگام تهیه گزارش پیغام "اطلاعات عملکرد در محدوده مورد نظر وجود ندارد" مشاهده می‌شود، در صورتی که عملکرد مورد نظر قطعی شده است. علت چیست؟

برای حل این مشکل باید از قسمت {حقوق و دستمزد← اطلاعات← اطلاعات پایه و ضرایب← تعاریف پایه} نحوه محاسبه مساعده، بر روی "محاسبه از اقلام پرداختی مساعده طی ماه" تنظیم شود تا تهیه گزارش انجام شود.

در یک ماه می‌خواهم چند بار پاداش به پرسنل واریز نمایم. چگونه اقدام نمایم؟

چون یک بار عملکرد اجرا می‌شود، بهتر است که تمامی پاداش‌ها با هم جمع شده و یک پاداش به شخص واریز شود. البته می‌توان در مشخصات کارکنان یک آیتم در شرح درآمد را به عبارت پاداش تغییر داده و مقدار یک نوبت آن را جهت پرسنل مورد نظر وارد نمایید و در ادامه با اجرای عملکرد، تعداد نوبت را مشخص نمایید.

درصد معافیت مالیاتی به چه صورت اعمال می‌شود؟

معافیت برای هر یک از پرسنل به صورت جداگانه در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان سایر مشخصات←درصد معافیت مالیاتی} مشخص می‌شود. اما برای اعمال معافیتِ ثابت برای تمامی پرسنل باید از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف←تعریف محل‌های خدمت←درصد معافیت مالیاتی} اقدام نمود.

زمانی که گزارش صورت پرداخت مالیات کارکنان را استفاده می‌کنم و نوع گزارش را بر روی صورت خلاصه می‌گذارم پیام "invalid request BLR at offset...function maxnum is no defined . module name or entrypoint could not be found" نمایان می‌شودوگزارش تهیه نمیشود

از سی دی نصب برنامه UDF اجرا گردد .

سیستم را از اواسط سال راه‌اندازی نموده‌ایم، برای محاسبۀ عیدیِ ماه‌هایی که ثبت نشده‌اند چه کاری انجام می‌شود؟

برای این کار باید تعداد روز کارکردِ هر شخص و اطلاعات مربوطه به آنها از منوی {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان اطلاعات سالانه} و در قسمت تعدیل واردو ثبت شود.

شخصی به صورت شیفتی در شرکت کار می‌کند. حکم این شخص چگونه می‌باشد؟

برای این منظور باید ابتدا در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف شیفت کاری} شیفت مورد نظر تعریف و ثبت شود. سپس در حکم آن شخص نوبت کاری مشخص گردد. با اجرای عملکرد ماه حق نوبت کاری مشاهده خواهد شد. البته توجه داشته باشید که جهت حقوق ماه در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← اطلاعات پایه و ضرایب← برگه دان پیش فرضیات} ستون مشمول یک ساعت نرخ کار تیک خورده باشد.

عنوان شغلی در حکم کارگزینی چگونه مشخص می‌گردد؟

برای این منظور ابتدا باید در قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← نمودار سازمانی مشاغل} عنوان‌های شغلی مورد نظر را تعریف نموده سپس در احکام کارگزینی عنوان شغل مورد نظر را انتخاب و ثبت نمایید.

عیدی و مالیات عیدی به صورت دستی محاسبه شده است برای وارد نمودن آنها در عملکرد ماهانه چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار باید گزینۀ "ثبت اقلام محاسباتی به صورت دستی" در عملکرد ماهانه کارکنان تیک‌دار شود.

محاسبه حق غذا چگونه انجام می شود؟

برای این منظور ابتدا باید جهت هر یک از پرسنل در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان شناسنامه پرسنلی}، آیتم "حق غذا" که برای یک نوبت می‌باشد در نظر گرفته شود. سپس در عملکرد ماهانه کارکنان میزان نوبت هر یک از پرسنل وارد سپس ثبت شود. البته در صورتی که بخواهید مقدار ثابتی جهت آیتم حق غذا در نظر بگیرید باید از قسمت {حقوق و دستمزد← تعاریف← تعریف محل‌های خدمت}، آیتم مبلغ حق غذای روزانه را مشخص نمایید.

چرا مشکل در تهیه چاپی گزارش بیمه وجود دارد؟

با گرفتن تهیه پشتیبان، بازیابی پشتیبان و مرتب سازی بانک اطلاعاتی این مشکل برطرف می گردد.

هنگام تغییر حکم، خطای "امکان ویرایش حکم به دلیل اجرای عملکرد ماهانۀ کارکنان وجود ندارد" مشاهده می‌شود و اجازه تغییر حکم به کاربر داده نمی‌شود. برای رفع این مشکل چه کار باید انجام شود؟

برای شخص مورد نظر یک حکم جدید صادر شود و تغییرات لازمه بر روی آن اعمال گردد. توجه داشته باشید حکمی که عملکرد ماهانه برای آن ثبت شده است قابل ویرایش نمی‌باشد.

هنگام تهیه لیست مالیات خطای "invalid request blp at offset 267 function max is not defiend" مشاهده می‌شود؟

این کار باید از روی سرور انجام گردد و برنامه UDF نیز اجرا شود .

کاربرد ستون نوبت در عملکرد ماهانه کارکنان چه می‌باشد؟

زمانی که برای پرسنل مورد نظر در قسمت {حقوق و دستمزد← مشخصات کارکنان← برگه‌دان شناسنامه پرسنلی} مبلغ یک نوبت جهت "شرح درآمد" مشخص شده باشد، باید در عملکرد ماهانۀ پرسنل مذکور تعداد نوبت برای محاسبۀ شرح درآمد مشخص گردد.

یکی از پرسنل، چند ماه قبل شرکت را ترک نموده و حال مجددا به شرکت بازگشته‌ است. به منظور محاسبه مجدد عملکرد شخص مذکور چه مراحلی باید طی شود؟

با توجه به اعلام ترک کارِ شخص مورد نظر در پنجرۀ مشخصات کارکنان و ورود تاریخ تسویه در حکم کارگزینیِ مربوطه، پس از بازگشت به کارمی‌بایست شخص مذکور مجددا در مشخصات کارکنان با کد پرسنلی جدید تعریف شده و حکم کارگزینی برای آن صادر گردد.